Menu

  1. Dane adresowe
  2. Organy przedszkola
    1. Organy przedszkola
    2. Dyrektor
    3. Rada pedagogiczna
    4. Rada rodziców
  3. Pracownicy
    1. Pracownicy pedagogiczni
    2. Pracownicy administracji
    3. Pracownicy obsługi
  4. Zamówienia publiczne i przetargi
    1. sukcesywna dostawa art spożywczych 2017 rok
      1. przetarg żywienie 2017
    2. Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych 2018
      1. przetarg - art żywnościowe 2018
    3. Sukcesywna dostawa art spożywczych 2019
    4. Sukcesywna dostawa art spożywczych 2020
    5. Sukcesywna dostawa art spożywczych 2022
    6. Sukcesywna dostawa art spożywczych 2023
    7. Przetarg ponowny - Sukcesywna dostawa art. żywnościowych dla PP3 2023
    8. Plan zamówień 2023
    9. Sukcesywna dostawa art. żywnościowych dla PP3 2024
    10. Plan zamówień na rok 2024
    11. Sukcesywna dostawa art. żywnościowych dla PP3 2025
    12. Plany zamówień
      1. Plan zamówień 2025
  5. SERWIS
    1. Redakcja
    2. Wyszukiwarka
    3. Instrukcja obsługi serwisu
    4. Rejestr zmian
    5. Polityka plików cookie
  6. Oferty pracy
    1. oferta pracy
  7. Informacje ogólne
    1. Dane adresowe
    2. Statut
    3. Regulamin przedszkola
    4. Kadra pedagogiczna
    5. Regulamin organizacyjny
  8. Ochrona danych osobowych
    1. Klauzula informacyjna
  9. Deklaracja dostępności
    1. Deklaracja dostępności
    2. Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
  10. Udostępnianie informacji publicznej
    1. Udostępnianie informacji publicznej
  11. Sprawozdania finansowe
    1. Sprawozdania finansowe

W przedszkolu zatrudnieni są pracownicy pedagogiczni z przygotowaniem pedagogicznym uprawniającym do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym:

- nauczyciele wychowania przedszkolnego,

- logopeda,

- psycholog.

Nauczyciel, logopeda, psycholog organizuje i prowadzi pracę wychowawczą, dydaktyczną i opiekuńczą w poczuciu odpowiedzialności za jakość tej pracy oraz bezpieczeństwo powierzonych jego opiece dzieci. Współdziała z rodzicami w sprawach wychowania i nauczania dzieci z uwzględnieniem prawa rodziców do znajomości zadań wynikających w szczególności z programu wychowania przedszkolnego realizowanego w danym oddziale i uzyskiwania informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i rozwoju.

Nauczyciel przedszkola, logopeda, psycholog odpowiada służbowo, cywilnie lub karnie za:

Do szczegółowych zadań nauczyciela przedszkola należy:

a - pomaganie w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i podejmowaniu wczesnej interwencji specjalistycznej,

b - informowaniu na bieżąco o postępach dziecka,

Do szczegółowych zadań logopedy należy:

Do szczegółowych zadań psychologa należy:

Pokaż informacje o artykule
Loading ....
Przedszkole publiczne nr 3 "SŁONECZNA KRAINA"
Biuletyn Informacji Publicznej
przedszkola publicznego nr 3 "SŁONECZNA
KRAINA" w Nowym Dworze Mazowieckim
został stworzony w celu powszechnego
udostępniania informacji publicznej w postaci
elektronicznej
ul. Bohaterów Modlina 26
05-100 Nowy Dwór Mazowiecki
tel/fax: (22) 775-35-44
e-mail: sekretariat@pp3.nowydwormaz.pl

W przedszkolu zatrudnieni są pracownicy pedagogiczni z przygotowaniem pedagogicznym uprawniającym do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym:

- nauczyciele wychowania przedszkolnego,

- logopeda,

- psycholog.

Nauczyciel, logopeda, psycholog organizuje i prowadzi pracę wychowawczą, dydaktyczną i opiekuńczą w poczuciu odpowiedzialności za jakość tej pracy oraz bezpieczeństwo powierzonych jego opiece dzieci. Współdziała z rodzicami w sprawach wychowania i nauczania dzieci z uwzględnieniem prawa rodziców do znajomości zadań wynikających w szczególności z programu wychowania przedszkolnego realizowanego w danym oddziale i uzyskiwania informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i rozwoju.

Nauczyciel przedszkola, logopeda, psycholog odpowiada służbowo, cywilnie lub karnie za:

  • skutki wynikające z braku nadzoru nad bezpieczeństwem dzieci,

  • zniszczenia lub straty w majątku przedszkola wynikające z nieporządku, braku nadzoru i zabezpieczenia dotyczące sprzętu, urządzeń, środków dydaktycznych w powierzonym oddziale oraz elementów wyposażenia placówki przydzielonych w rocznym planie pracy przedszkola.

Do szczegółowych zadań nauczyciela przedszkola należy:

  • zapewnienie pełnego bezpieczeństwa dzieciom w przedszkolu oraz dbanie o ich zdrowie

  • otaczanie indywidualną opieką każdego wychowanka oraz prowadzenie i dokumentowanie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznawanie, ustalanie potrzeb i możliwości rozwojowych oraz zainteresowań i uzdolnień,

  • w roku poprzedzającym pójście dziecka do szkoły prowadzenie diagnozy przedszkolnej zakończonej sporządzeniem informacji o gotowości szkolnej, przekazywanej rodzicom,

  • planowanie, organizowanie i prowadzenie pracy wychowawczo- dydaktycznej i opiekuńczej z uwzględnieniem rozwoju psychofizycznego wychowanków, obowiązującego programu wychowania przedszkolnego oraz zadań ustalonych w rocznym planie pracy przedszkola,

  • udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej na zasadach określonych przepisami szczegółowymi,

  • organizowanie współpracy z rodzicami i ścisłe z nimi współdziałanie w realizacji zadań opiekuńczych, wychowawczych i dydaktycznych , w szczególności:

a - pomaganie w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i podejmowaniu wczesnej interwencji specjalistycznej,

b - informowaniu na bieżąco o postępach dziecka,

  • stosowanie twórczych, aktywizujących i atrakcyjnych dla dzieci metod i form nauczania i wychowania ,

  • współpracowanie ze specjalistami świadczącymi wykwalifikowaną pomoc psychologiczno – pedagogiczną, zdrowotną, logopedyczną i inną – eliminowanie przyczyn niepowodzeń dzieci,

  • współdziałanie z nauczycielką, wspólnie pracującą w oddziale, uzgadnianie z nią działań wychowawczo- dydaktycznych wobec dzieci, a także w zakresie współpracy z rodzicami i specjalistami,

  • współpracowanie z nauczycielkami poszczególnych oddziałów oraz tworzenie w placówce życzliwej, spokojnej atmosfery w pracy,

  • dbanie o porządek, higienę i estetykę powierzonej sali , o środki dydaktyczne sprzęt przedszkolny, oraz o własny warsztat pracy i gromadzenie pomocy naukowych,

  • doskonalenie umiejętności pedagogicznych w ramach samokształcenia i doskonalenia zawodowego,

  • codzienne przygotowywanie się do pracy z dziećmi,

  • prowadzenie prawidłowo i na bieżąco obowiązującej dokumentacji pedagogicznej,

  • wywiązywanie się z przydzielonych w przedszkolu dodatkowych zadań,

  • wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora przedszkola związanych z organizacją procesu wychowawczo – dydaktycznego.

Do szczegółowych zadań logopedy należy:

  • przeprowadzanie badań wstępnych w celu ustalenia stanu mowy dzieci uczęszczających do przedszkola,

  • diagnozowanie logopedyczne oraz organizowanie pomocy logopedycznej,

  • prowadzenie terapii logopedycznej, indywidualnej i w grupie dzieci u których stwierdzono nieprawidłowości w rozwoju mowy,

  • udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej na zasadach określonych przepisami szczegółowymi,

  • prowadzenie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej, w tym współpraca z najbliższym środowiskiem dziecka,

  • wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programów realizowanych w przedszkolu

  • prowadzenie doradztwa logopedycznego dla nauczycieli i rodziców na zasadzie współpracy w celu ujednolicenia terapii,

  • prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Do szczegółowych zadań psychologa należy:

  • prowadzenie badań i działań diagnostycznych dotyczących dzieci, w tym diagnozowanie zaburzeń rozwojowych, a także potencjalnych możliwości i wspieranie mocnych stron wychowanków,

  • diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju dzieci, określania odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych , mediacyjnych i interwencyjnych wobec wychowanków, rodziców i nauczycieli,

  • podejmowanie działań mających na celu minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom w zachowaniu oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku przedszkolnym i rodzinnym wychowanków,

  • udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej na zasadach określonych przepisami szczegółowymi,

  • wspieranie wychowawców grup w działaniach wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programów realizowanych w przedszkolu.

  • prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami. 

Pokaż informacje o artykule
Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.wiem, zamknij