Loading ....
Przedszkole publiczne nr 3 "SŁONECZNA KRAINA"
Biuletyn Informacji Publicznej
przedszkola publicznego nr 3 "SŁONECZNA
KRAINA" w Nowym Dworze Mazowieckim
został stworzony w celu powszechnego
udostępniania informacji publicznej w postaci
elektronicznej
ul. Bohaterów Modlina 26
05-100 Nowy Dwór Mazowiecki
tel/fax: (22) 775-35-44
e-mail: sekretariat@pp3.nowydwormaz.pl

W przedszkolu zatrudnieni są pracownicy pedagogiczni z przygotowaniem pedagogicznym uprawniającym do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym:

- nauczyciele wychowania przedszkolnego,

- logopeda,

- psycholog.

Nauczyciel, logopeda, psycholog organizuje i prowadzi pracę wychowawczą, dydaktyczną i opiekuńczą w poczuciu odpowiedzialności za jakość tej pracy oraz bezpieczeństwo powierzonych jego opiece dzieci. Współdziała z rodzicami w sprawach wychowania i nauczania dzieci z uwzględnieniem prawa rodziców do znajomości zadań wynikających w szczególności z programu wychowania przedszkolnego realizowanego w danym oddziale i uzyskiwania informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i rozwoju.

Nauczyciel przedszkola, logopeda, psycholog odpowiada służbowo, cywilnie lub karnie za:

  • skutki wynikające z braku nadzoru nad bezpieczeństwem dzieci,

  • zniszczenia lub straty w majątku przedszkola wynikające z nieporządku, braku nadzoru i zabezpieczenia dotyczące sprzętu, urządzeń, środków dydaktycznych w powierzonym oddziale oraz elementów wyposażenia placówki przydzielonych w rocznym planie pracy przedszkola.

Do szczegółowych zadań nauczyciela przedszkola należy:

  • zapewnienie pełnego bezpieczeństwa dzieciom w przedszkolu oraz dbanie o ich zdrowie

  • otaczanie indywidualną opieką każdego wychowanka oraz prowadzenie i dokumentowanie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznawanie, ustalanie potrzeb i możliwości rozwojowych oraz zainteresowań i uzdolnień,

  • w roku poprzedzającym pójście dziecka do szkoły prowadzenie diagnozy przedszkolnej zakończonej sporządzeniem informacji o gotowości szkolnej, przekazywanej rodzicom,

  • planowanie, organizowanie i prowadzenie pracy wychowawczo- dydaktycznej i opiekuńczej z uwzględnieniem rozwoju psychofizycznego wychowanków, obowiązującego programu wychowania przedszkolnego oraz zadań ustalonych w rocznym planie pracy przedszkola,

  • udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej na zasadach określonych przepisami szczegółowymi,

  • organizowanie współpracy z rodzicami i ścisłe z nimi współdziałanie w realizacji zadań opiekuńczych, wychowawczych i dydaktycznych , w szczególności:

a - pomaganie w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i podejmowaniu wczesnej interwencji specjalistycznej,

b - informowaniu na bieżąco o postępach dziecka,

  • stosowanie twórczych, aktywizujących i atrakcyjnych dla dzieci metod i form nauczania i wychowania ,

  • współpracowanie ze specjalistami świadczącymi wykwalifikowaną pomoc psychologiczno – pedagogiczną, zdrowotną, logopedyczną i inną – eliminowanie przyczyn niepowodzeń dzieci,

  • współdziałanie z nauczycielką, wspólnie pracującą w oddziale, uzgadnianie z nią działań wychowawczo- dydaktycznych wobec dzieci, a także w zakresie współpracy z rodzicami i specjalistami,

  • współpracowanie z nauczycielkami poszczególnych oddziałów oraz tworzenie w placówce życzliwej, spokojnej atmosfery w pracy,

  • dbanie o porządek, higienę i estetykę powierzonej sali , o środki dydaktyczne sprzęt przedszkolny, oraz o własny warsztat pracy i gromadzenie pomocy naukowych,

  • doskonalenie umiejętności pedagogicznych w ramach samokształcenia i doskonalenia zawodowego,

  • codzienne przygotowywanie się do pracy z dziećmi,

  • prowadzenie prawidłowo i na bieżąco obowiązującej dokumentacji pedagogicznej,

  • wywiązywanie się z przydzielonych w przedszkolu dodatkowych zadań,

  • wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora przedszkola związanych z organizacją procesu wychowawczo – dydaktycznego.

Do szczegółowych zadań logopedy należy:

  • przeprowadzanie badań wstępnych w celu ustalenia stanu mowy dzieci uczęszczających do przedszkola,

  • diagnozowanie logopedyczne oraz organizowanie pomocy logopedycznej,

  • prowadzenie terapii logopedycznej, indywidualnej i w grupie dzieci u których stwierdzono nieprawidłowości w rozwoju mowy,

  • udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej na zasadach określonych przepisami szczegółowymi,

  • prowadzenie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej, w tym współpraca z najbliższym środowiskiem dziecka,

  • wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programów realizowanych w przedszkolu

  • prowadzenie doradztwa logopedycznego dla nauczycieli i rodziców na zasadzie współpracy w celu ujednolicenia terapii,

  • prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Do szczegółowych zadań psychologa należy:

  • prowadzenie badań i działań diagnostycznych dotyczących dzieci, w tym diagnozowanie zaburzeń rozwojowych, a także potencjalnych możliwości i wspieranie mocnych stron wychowanków,

  • diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju dzieci, określania odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych , mediacyjnych i interwencyjnych wobec wychowanków, rodziców i nauczycieli,

  • podejmowanie działań mających na celu minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom w zachowaniu oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku przedszkolnym i rodzinnym wychowanków,

  • udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej na zasadach określonych przepisami szczegółowymi,

  • wspieranie wychowawców grup w działaniach wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programów realizowanych w przedszkolu.

  • prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami. 

Pokaż informacje o artykule